Saturday 10 November 2012

7 hari sebagai new staff

Assalamualaikum dan salam sejahtera

okey, seperti sedia maklum, saya telah pun melaporkan diri di sebuah syarikat pada 1 November 2012. Sebelum memasuki 'the reality of working life', saya perlu menghadirkan diri untuk mendengar taklimat. kemudian barulah melaporkan diri kepada pihak yang sepatutnya.

First day kat ofis, cuakk sangat. new environment, new peoples, cultures and others. semuanya baru... Mula2 tu sangat takut, nak g toilet pun fikir...hahahha...terlebih malu....aisshhh...x sangka rupa2nya, saya 1 department dengan org yang saya kenal tapi x rapat.. kenal pun sbb satu kumpulan interview... Namun begitu---
                                                          ***************
                                                                 
                                                                      













Secara kesimpulannya yang disimpulkan, Alhamdulillah, buat masa ni ofismate saya semuanya baik2 belaka. very friendly and sporting...
Cuma saya masih dalam proses membiasakan diri dan mengurangkan sedikit rasa malu....
dan saya rasa banyak yang perlu sy improve kan diri ini.. dari segi komunikasi dan pembawakan diri. Kurang kematangan kadang2. Kena cool skit and passion pon mesti ada..

Nanti bila saya ada masa, saya akan ceritakan secara details selama 7 hari apa yang saya buat dan juga peristiwa yang spoil selama 7 hari. For seven days, there is story behind every moment... hahahahhaa...spoil days. should i describe how i feel.. until next time yeah...

No comments:

Post a Comment